söndag 26 juni 2011

På plats i Halmstad

Upplandslaget har kommit fram till Elitlägret och haft sitt första träningspass. Även jag har kommit fram, men är bara åskådare.

Målvaktsträningen hölls i två halva pass, med en målvakt per distrikt på respektive pass. Eller i alla fall ungefär så, det verkade lite rörigt vilka som var med och inte och det såg ut som om det var några distrikt som skickade båda målvakterna på samma pass. Dottern fick köra andra passet vilket gjorde att hon inledde med passningsövningar tillsammans med utespelarna under första halvan av träningen. De flesta spelare verkade lite spända och det var ganska många felpass.

Målvaktsträningen handlade helt om spel med fötterna och avslutades med en riktigt bra övning som jag tänker utnyttja själv! Den påminde en hel del om den spelövning jag lärde mig av Erik Hamren. De tjejer jag kört den med vet vilken jag pratar om, annars ger min "name dropping" eventuellt några extra träffar hos sökmotorerna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar