torsdag 2 juni 2011

Eftermiddagspass och uttagning till match

Jag promenerade med hunden till eftermiddagens träningspass. Eftersom hunden är gammal innebär det att han blir trött till kvällen och jag slipper ta en längre promenad då. Eftersom jag är gammal innebär det att jag sov middag i 90 minuter när jag kom hem, eller egentligen i 2x45 minuter eftersom telefonen ringde mitt i tuppluren.
Tre av de tjejer jag håller tummarna för under helgen, två från gamla flicklaget och en från nya damlaget. Dessutom dottern i bakgrunden, så egentligen är det väl fyra jag håller tummarna för...
På eftermiddagens träningspass jobbade de en hel del med pressteknik, det var ganska många som inte verkade ha kläm på hur man skulle göra. Målvakterna höll sig för sig själva och man spelade inget tvåmålsspel. Vi vid sidan av planen funderade på hur indelningen i olika färger på västarna var gjord. Hade man nivågrupperat eller var det blandat helt fritt? Fanns det en koppling till de kommande matcherna fredag och lördag? Hur skulle de lagen se ut, en tänkbar Halmstadstrupp i ena matchen och övriga i den andra matchen? För att citera Lisa Ekdahl - "vem vet inte du, vem vet inte jag..."
Ytterligare ett par tjejer från nya damlaget, dessa i röda västar. Betyder det något?
Nyss ringde dottern och berättade att hon skall spela matchen på lördag, mot Stockholm som antagligen blir en betydligt tuffare match än den mot Västmanland under fredagen. Det skall bli spännande att se, men självklart skall jag även se morgondagens match...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar