torsdag 27 januari 2011

Målvaktsträning och fys

På torsdagar kör dotterns nya lag fysträning i riktigt tufft tempo. Innan träningen är det löpning för alla utom målvakterna, som i stället kör målvaktsträning. I kväll var första gången jag höll en målvaktsträning i nya föreningen, men långt ifrån första gången jag höll en målvaktsträning med dottern.

Jag körde på i samma stil som jag kört i gamla föreningen, med mycket fokus på spänst. Vi körde även en del enklare greppövningar och lite höga bollar, så att jag fick se lite på den andra målvakten som jag aldrg tränat förut. Stillastående tresteg gav inga rekordlängder, däremot en del halkande på det tydligen ganska hala golvet.

Samtidigt som vi var på träning hade återstående ledare från mitt gamla flicklag möte med det ett år äldre flicklagets ledare angående sammanslagningen av de båda åldersgrupperna till ett gemensamt lag. Det skall bli spännande att även följa hur det går för den nya grupperingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar