tisdag 18 januari 2011

Början är slutet

Denna blogg är början på något nytt, men samtidigt slutet på något tidigare. Det kanske egentligen inte är så ovanligt, ofta innebär ett slut samtidigt en början. Även det absoluta slutet, döden, kan innebära starten på något nytt enligt många troende. Nu kommer inte denna blogg i första hand att handla om något så allvarligt som liv och död, utan om något ännu viktigare - fotboll.

För mig är det starten på att, främst, bara vara fotbollsförälder - inte längre tränare för ett flicklag. Eftersom min dotter valt att gå vidare för att fortsätta sin utveckling som fotbollsspelare kommer jag inte längre att ha tid att träna mitt flicklag. Nu får jag i första hand fokusera endast på dottern och hennes behov av skjuts, stöd och råd. Efter 8 år med ett flicklag blir det en stor omställning, både för mig och för henne. Det är ett stort steg från flickfotbollen till damfotbollen, och ännu större om man dessutom samtidigt väljer att byta förening.

Under de senaste åren har jag alltid skrivit små matchreferat från tjejernas matcher, nu får det bli att jag skriver om det jag känner för i min blogg i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar