onsdag 16 februari 2011

Den årliga vårstädningen

Varje vår går vi igenom alla fotbollskläder hemma för att se vad som fortfarande går att använda och vad som behöver skaffas inför säsongen. Jag städade mina kläder i helgen och i dag har vi nästan gått igenom dotterns, betydligt fler, kläder. I år var det lite speciellt med tanke på klubbytet, vilket gör att vi kanske sorterat bort saker som annars kunde fått vara kvar en säsong till, men eftersom det var försett med gamla klubbmärket så har det blivit bortsorterat ändå. Man kan inte köpa allt nytt men jag antar att Zlatan slängde alla Barcelonaprylar när han flyttade tillbaka till Italien, om han ens haft några egna. De får väl till och med träningskalsonger från klubben, som materialförvaltaren tvättar och lägger fram åt dem?

Vi har behållit det mesta av det vi hade, man får vara glad att gamla föreningen inte tryckt klubbmärken på byxorna. Då kan man åtminstone använda dem utan att fundera över om det är ok eller inte. Att träna i kläder märkta med tidigare föreningars tryck är väl ok, men till match eller andra mer "officiella" sammanhang bör man försöka hålla sig till aktuell förenings klädprofil. Snart kommer dock årets uppsättning av träningskit och overaller från nya föreningen, då blir det lättare att vara rätt klädda. På söndagens match, när jag var med på bänken, hade jag en vanlig röd pikétröja och ett par träningsoverallsbyxor från gamla föreningen. Som sagt, bra att det inte finns klubbmärke på overallsbyxorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar