tisdag 26 juli 2011

Första landslagslägret

Då har förbundskapten Yvonne Ekroth presenterat sin första landslagstrupp. En tjej från Uppland kom med, duktiga Amanda Östervall från IK Rex. 17 av 24 distrikt är representerade i truppen. Östergötland fick med fyra spelare, samtliga från Norrköping City.

Jag förde inga anteckningar över de tjejer jag såg på Elitlägret, men ett par av dem som är med i truppen minns jag att jag sett, bland annat målvakten från Medelpad som Uppland mötte i sista matchen. Övriga tre målvakter kommer från Halland, Västergötland och Småland. Jag såg den ena av Smålands målvakter och hon imponerade inte på mig i den matchen, men jag minns inte vilken av dem jag såg.

Stockholm har i år fått med tre spelare. En något mer "normal" utdelning, jämfört med förra året då ingen stockholmare kom med. Jag saknar dock ett namn. Hammarby har fått med Ellen Gibson, men jag saknar Fia Grönborg som i mitt tycke antagligen är bästa spelaren i Stockholm. Jag tyckte hon gjorde en bra match den match jag såg i Halmstad, men antagligen visade hon inte tillräckligt under lägret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar