fredag 28 oktober 2011

Lön för mödan

Jag har fått min första "lön" från Upplands Fotbollförbund, eller i alla fall ersättning för de matcher jag varit observatör på samt för de två kvällar jag varit med som målvaktsinstruktör innan Precamp. Man blir inte rik på arvodet, men det är kul att få något för det arbete man lägger ner.

Mest intressant var att se hur mycket jag fick i milersättning. Jag tycker inte jag åkt mer än jag brukat göra under tiden som flicklagstränare, totalt hade jag 32 aktiviteter under året varav flera var matcher jag såg i Enköping. Det är ett klart lägre antal matcher än under en säsong som flicklagstränare, under 2010 t.ex. spelade laget 43 individuella matcher samt tre cuper. När jag ser hur mycket milersätning jag fick nu, inser man hur mycket man lagt på bilåkande med laget under tidigare år. Visserligen har jag kört "som förälder" då dottern varit med, men det är också många gånger jag åkt som tränare och hon inte har varit med. Och även i år har det blivit en och annan mil "som förälder", till träning och till match med dottern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar