onsdag 12 oktober 2011

En första träning med 97-målvakterna

I kväll var det "observationsträning" för de 97-målvakter som ville. Det var fem av de F97-tjejer som skall vara med på precamp som deltog, totalt inklusive yngre spelare var det 18 tjejer (och en massa killar) på plats. Jag fokuserade på "mina" F97-spelare och de F98-spelare som hamnade i samma grupper som dem.

Kvällens tema var höjdspel och vi jobbade mycket med olika varianter av höga bollar samt en hel del med utkast. Perfekt för mig, och för spelarna, eftersom jag i planeringen inför precamp inte tror mig få så mycket tid med just de momenten.

Den bild jag har om att de målvakter vi tagit ut alla är duktiga och motiverade till att fortsätta utvecklas förstärktes i kväll, det skall bli riktigt kul att få fortsätta jobba med dessa tjejer (och de tre övriga som inte var med i kväll).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar