söndag 16 oktober 2011

38 timmar fotboll

Jag kom hem exakt på minuten 38 timmar efter att jag åkte till Precamp i går morse. Det har varit 38 timmar fyllda av fotboll. Jag har instruerat fotboll, observerat fotboll, snackkat fotboll och drömt om fotboll. Allt som allt en tuff men härlig helg, mest beroende på alla duktiga spelare och instruktörer på plats i Roslagsbro.
Håkan instrerar Clara och Isabelle
Vi har fått se många härliga spelare under båda dagarna, även om jag kanske tycker att det spelmässigt såg lite bättre ut på lördagen. Men samtidigt har jag inte haft så mycket tid att titta på utespelarna eftersom jag varit med målvakterna mest hela tiden.
Höjdboll framför Emma i mål
Efter att alla spelare åkt hem kunde vi instruktörer gå igenom alla intryck vi fått under de två dagarna och även titta en del inför uttagningen till Camp 1 i januari. Alla instruktörer hade ganska lika uppfattning om varje individuell spelare, och i de flesta fall stämde det även med den uppfattning som vi fått från observationsarbetet, vilket är skönt för de av oss som tittat mycket på F97-tjejerna under hela året.
Julia försöker sätta igång ett snabbt anfall
Under tvåmålsspelet på eftermiddagarna hade jag en del tid att gå runt och observera matcherna och avslutsövningen där Håkan hjälpte till att instruera målvakterna. Det gav även tid till att ta fram kameran, men av någon anledning var jag mycket aktivare med att fota under lördagen än under söndagen. Antagligen pga att man under söndagseftermiddagen började bli både fysiskt och mentalt lite tröttare.
Emelie ingriper på en hörna
Det har även varit en hel del föräldrar och klubblagsledare och tittat under de båda dagarna. Jag tror att både de och vi instruktörer har varit glada åt att vädret var betydligt bättre än det var förra året, då jag själv var en av föräldrarna på plats. Då var det vinterkallt och snöväder, nu sken solen och gav en del värme trots lite kalla vindar. Det är jättekul att se att föräldrar och ledare intresserar sig för det som sker på camperna, var inte rädda för att komma och titta och prata med oss instruktörer.

Föräldrar som njuter av solen och fotbollen
Slutligen en riktig actionbild från lördagens avslutsträning. Jag fotade ett antal bra räddningar både under lördagen och söndagen och denna bild blev den bästa, rent fotomässigt:
En riktig kanonräddning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar