onsdag 17 augusti 2011

Träningskväll med F95

I kväll har jag varit med på träningskväll med Upplandslaget F95. Man testade ett koncept med positionsanpassad träning under hela träningspasset och hade kallat in ett antal extra ledare för att göra det möjligt att genomföra träningen på ett bra sätt. Jag hjälpte till med målvakterna.

Det var en annorlunda träning mot vad man är van vid, det var mycket fokus på positioner och för målvakterna innebar det en rätt låg intensitet men desto mer teori. I de flesta övningar användes målvakten mest för att sätta igång spelet och sedan vara aktiv och arbeta så matchlikt som möjligt med sin position på planen.

För mig som ledare var det intressant att testa ett annorlunda träningskoncept och riktigt spännande, och lite nervöst, att få vara med och träna spelare jag inte haft kontakt med tidigare. Blir det fler tillfällen är jag gärna med igen!

Dottern var iväg till Västerås och tränade med VIK. Hon hade tydligen haft en riktigt intensiv och rolig träning där, jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar