tisdag 30 augusti 2011

Cup på gång

Nu har jag börjat skicka ut inbjudningarna till årets inomhuscup i januari. Vi har hållit cupen för flicklaget under namnet "F96 Cup" i fem år, nu har de blivit för gamla för att det skall finnas tillräckligt med intresserade lag för att hålla cupen. Därför har vi bestämt att cupen skall hållas för flickor 14 varje år, dvs i januari får F98-lagen spela "F96 Cup".

Det har hela tiden varit min plan att cupen skall "ärvas ned" när mina tjejer blev för gamla. Jag hade från början tänkt att F-15 var rätt åldersgrupp, för många lag det sista året som flicklag, men förra året visade att det blev svårt i kombination med SM-kval i futsal och att många tjejer smyger upp i damlagen redan i den åldern. Vi hoppas därför på F-14 som den perfekta målgruppen.

Det var riktigt kul att det bara tog någon timme innan första laget svarade att de ville vara med, ett lag vars F96- och F97-tjejer varit med i cupen tidigare. Räknar vi dessutom in Fanna, som hemmaklubb, så behövs det bara ytterligare 14 lag innan cupen är full. Det blir lite mer jobb än vanligt att bjuda in lag eftersom jag inte känner så många F98-lag sedan tidigare, för två år sedan var mer än hälften av platserna fyllda innan inbjudan gick ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar