tisdag 9 augusti 2011

Linköping

Redan förra året åkte dottern en vecka till Linköping för att vara med på LFC Camp som arrangeras av Michael Bornehav i samarbete med Linköpings FC. Då åkte hon och en lagkamrat och deltog som utespelare på den mycket välarrangerade campen, där allsvenska spelare från LFC deltog som instruktörer vid nästan varje träning.

I går skjutsade jag dottern till Linköping för att delta som målvakt på årets camp. På träningspasset i går eftermiddag arbetade man med passning-mottagning-vändning med den äldre gruppen. Som avslutning spelade man smålagsspel och då fick dottern och en annan målvakt kliva in i mål.
Uppvärmning med att driva boll
Båda målvakterna hade fått beröm av tränaren, som normalt tränar Mjölby Södra dam i division 3, efter passet och senare på kvällen berättade Michael Bornehav för mig att tränaren varit mycket imponerad över dotterns målvaktsspel. I dag är det tänkt att Leif Eriksson, målvaktstränare i LFC, och Sofia Lundgren, landslagsmålvakt från LFC, skall hålla i målvaktsträningen.

Gårdagskvällen avslutades med att se Linköping-Kristianstad i Allsvenskan. Jag hjälpte till som chaufför till arenan och fick därför också se matchen, som slutade med seger 3-1 till hemmalaget.
Linköping-Kristianstad
Extra intressant var att se två landslagsmålvakter på planen och min åsikt om att det är dags att byta nummer 1 i landslaget förstärktes av det jag såg i gårdagens match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar