lördag 14 april 2012

Vinterväder i Bålsta

Jag har varit på min första observationsmatch för F98, en DM-match mellan Håbo och Bälinge. Hemma i Enkköping var det 3 plusgrader och torrt när jag åkte, men ju närmare Bålsta jag kom ju kallare och regnigare blev det. Väl framme kunde jag konstatera att det var snötäcke på planen och en knapp plusgrad, så det var isregn som föll.

Matchen blev 40 minuter sen då man tydligen börjat röja planen alldeles för sent, dessutom kanske man inte var helt organiserade vilket bland annat gjorde att man lyckades dra in mer snö på ytor man redan skottat. Jag hjälpte till med lite förslag på hur de skulle effektivisera snöplogningen, annars hade det nog kunnat ta en stund ytterligare att få planen spelbar.

På grund av kyla och nederbörd hade jag inte möjlighet att föra så noggranna antecningar under matchen så jag fokuserade främst på Håbotjejerna, som spelade sin enda egentiga match mot ett flicklag då de numera är uppflyttade i damlaget pga brist på spelare. Bälinge hinner vi se fler gånger, de vann dessutom matchen och spelar därmed ytterligare minst en match i DM-spelet.

På hemvägen blev det varmare och torrare ju närmare Enköping jag kom igen. Det är bara 3,5 mil att åka, men det kändes som en helt annan klimatzon. Framför allt hade jag en helt annan klimatzon i bilen, med både kupévärmen och stolsvärmen på max. Trots det var jag fortfarande frusen när jag kom hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar