torsdag 17 november 2011

Inte den bästa av träningar

I kväll åkte dottern och tränade med den nuvarande klubben. Först fick jag stressa hem från jobbet för att hinna vara chaufför, men precis när vi skulle åka såg vi på webben att man flyttat träningen en timme.

Nya tränaren har beordrat att alla skall vara på plats 15 minuter innan träningen för genomgång innan man går ut på planen. I kväll skulle träningen börja 19.00, med samling senast 18.45. Dessutom hade man bara en timmes träningstid, mot de 90 minuter som hemsidan kallade till. Då är det lite märkligt att det inte hålls någon genomgång innan och att man dessutom kör igång 5 minuter sent...

Innan träningen presenterade sig den som är tänkt som målvaktstränare sig för dottern. Äldsta flicklaget tränade samtidigt på andra sidan planen och han följde med dit för att köra med deras målvakter medan dottern värmde upp med fötterna tillsammans med de andra damspelarna. Konstigt nog tig man inte chansen att låta dottern känna på den nya målvaktstränaren alls under träningen.

Efter drygt halva träningstimken blev hon ombedd att ta på sig handskarna för att det skulle bli skottövning och helt ouppvärmd (som målvakt) fick hon kliva in mellan stolparna så att utespelarna kunde dra på skott från 8-12 meters håll. Jag vet inte vad tränaren tänkte att det skulle ge målvakten, men resultatet blev det enda tänkbara. Dvs en skada, i detta fall ett stukat finger.

Efter träningen pratade en styrelserepresentant med dottern om att man verkligen ville ha kvar henne i klubben och ville veta vad hon kände sig behöva för att vara kvar, hon får väl ta en funderare över det.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag har följt din blogg en tid och tycker att den är väldigt intressant. Ditt engagemang med dottern och hennes fotbollslag är ju beundransvärt!
    Jag har dock en fundering, - som jag haft en tid under min läsning av bloggen:
    Varför tar du inte på dig tränarrollen själv? Du har ju stor och bred erfarenhet under lång tid. Dessutom är du ju engagerad i fotbollsförbundet också. Jag tror att du skulle kunna tillföra laget mycket. - Nya infallsvinklar och nytt tänkande tror jag skulle ge bra näring åt laget.
    Som jag har förstått det så är du ju väldigt målinriktad, med en förmåga att skapa ett starkt team.
    Ett bra sammansvetsat lag är ju grundbulten till framgång!

    Lycka till!
    PW

    SvaraRadera