måndag 5 augusti 2013

Så var hösten igång

Dottern spelade första höstmatchen i lördags. Eftersom mitt eget lag hade match samtidigt fick jag förlita mig på SMS-rapporter och andras beskrivningar av matchen. Tyvärr var SMS-rapporterna inte så positiva. 0-3 i halvtid blev till sist 0-7 mot de nya serieledarna Forsby. Det komiska är att min egen match följde samma mönster, men med omvända siffror. Ledning 3-0 i halvtid blev till sist seger med 7-0, så totalt sett spelade väl familjen oavgjort i lördags....

Enligt vad jag förstår var det mer eller mindre spel mot ett mål och dottern fick jobba hårt i målet. Hon drog även på sig en skada i en fot, men två lagkamrater drabbades värre. En fick till och med uppsöka sjukhus för en skadad axel, som lyckligtvis bara var stukad och kan åtgärdas med sjukgymnastik.

I går gick vi och tittade på fotboll när Västerås IK mötte Fanna BK på Apalby i Västerås. Som nyinflyttade Västeråsbor kunde vi promenera till arenan och fick se en dålig fotbollsmatch som rättvist slutade med knapp VIK-seger, 1-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar